شبکه های اجتماعی در خدمت حکمرانی شایسته
شهروند خبرنگار. هر شهروند یک رسانه. اینها مفاهیمی است که به مدد فناوری های نوین ارتباطی طی چند ساله گذشته ظهور نموده است. بی شک تاثیر گذاری که فعالیت در شبکه های اجتماعی بر جای می گذارد قابل مقایسه با یک بلاگ و یا حتی یک سایت نمی باشد. ناگفته نماند که هریک از ساختارهای فضای مجازی کارکردهای خودشان را دارند و هریک در جای خود قابل تحلیل و بررسی می باشد، لاکن آنچه مورد توجه ما می باشد؛ حضور توده هاست که این حضور در شاهراه های اطلاعاتی شبکه های اجتماعی متراکم تر می باشد. در دنیای امروز شبکههای اجتماعی در فضای مجازی نقش غیرقابلانکاری در گردش آزاد اطلاعات و انتشار اخبار دارند. باید اذعان داشت نقش شبکههای اجتماعی در مبحث آگاهیرسانی از رسانههای مکتوب، رادیو و تلویزیونی و همچنین شبکههای ماهوارهای و حتی از سایتهای خبری نیز پر رنگتر باشد؛ چرا که در این فضا افراد حقیقی و عادی نیز نقش یک خبرنگار را ایفا میکنند و خبر را به دور از هیچ محدودیت و سیاستی پشت پردهای از منظر شخصی خود به اشتراک میگذارند. در ضمن این نوع اطلاعرسانی باعث میشود که مخاطبان خبر هم، بیپرده نظر خود را بهصورت موافق یا مخالف با سایر افراد در میان بگذارند که این موضوع هم میتواند به نوعی باعث تولید اطلاعات شود.
محسن تولایی در مقاله ای موضوع نقش رسانههای اجتماعی در مذاکرات هستهای را بررسی کرده که لینک آن آمده است. مقاله مزبور در نوع خود جالب توجه است. اینکه مسئولین و شخصیت های حقوقی بی واسطه جامعه را در جریان تحولات و رویدادهای حوزه تحت مدیریت خود می گذارند در نوع خود یک تحول به سمت حکمرانی شایسته به حساب می آید.

نشان «هما» که معرف هواپیمایی ملی ایران است با الهام از سرستون هاي تاريخي تخت جمشيد – پرنده اي در اسطوره هاي ايراني به نام "هما" طراحی شده است. سرستون پرنده اي را به تصوير مي كشيد كه داراي سه خصوصيت منحصر به فرد بود: سر عقاب، گوش هاي گاو و يال اسب. در برخي از منابع آمده است كه هما هرگز نمي آرامد و در تمام طول زندگي خود تا حدي در اوج پرواز مي كند كه از ديده گان نهان شده و هرگز بر روي زمين نمي آسايد. "ادوارد زهرابيان" در دهه چهل خورشیدی نشان هواپيمايي ملی ايران "هما" را طراحي كرد كه فقط 22 سال داشت. 

