نماد «هما» لوگوی برتر خطوط هوایی جهان شد
اسکیفت در ارزیابی که داشته گفته، لوگوها معمولا شناسه و هویت شرکتها را مطرح میکنند و اغلب شرکتها و سازمانها وقتی به جایگاه قابل قبولی میرسند درصدد نمادسازی ویژه برای خود بر میآیند.
این آژانس ضمن اعلام اینکه معیارهای در نظر گرفته شده برای ارزیابی لوگوی شرکتهای هوایی به هیچ عنوان دقیق و علمی نیست و صرفا تجربه شهودی را به دنبال دارد، گفته است که ایرانایر دارای لوگویی ویژه است که علاوه بر رعایت تمامی سمبلهای صنعت هوایی، از رنگی واحد و خطوطی منحنی شکل استفاده کرده که بر جذابیتهای بصری آن افزوده است.
نماد پرندگان در برچسبهای اقتصاد هوایی از اولویت بالایی برخوردارند و سایر نشانهها به دنبال آن میآید؛ به عنوان مثال بسیاری از شرکتها از پرچم رسمی کشور خود به عنوان برند در لوگو استفاده میکنند یا از ترکیبهای رنگی آن بهره میبرند؛ از این جهت بعد از سمبل اصلی باید به دنبال نمادهایی این چنینی گشت که تقریبا میتوان اولویت دوم را به آنها داد.
مطلب مرتبط: مصاحبه با طراح لوگوی هما