سال نو مبارک

 

سرخ و سپید و قشنگ

سبز شود جانتان، سبز و بلند و کمند

سیر شود کامتان، از کرم کردگار

سکه شود کارتان، روزیتان برقرار

ماهی عمرت بود، پر حرکت، پر تلاش

غم بشود سنجدی، رخت ببندد یواش

پر ز حلاوت شود، چون سمنو  زندگی

غرق سعادت شود، شیوه این بندگی

سال نو مبارک

 

گزارش کامل کنفرانس بازاریابی اینترنتی آیسلند

با حضور رییس جمهور آیسلند RIMC 2012  کنفرانس بازاریابی اینترنتی نهمین دوره کنفرانس بازاریابی اینترنتی آیسلند با عنوان RIMC2012 در مرکز همایشهای هتل هیلتون شهر ریکیاویک پایتخت این کشور برگزار شد.

این دوره با حضور رئیس جمهور آیسلند و بزرگان وب دنیا از جمله چارلز دود از Microsoft، بیل هانت از IBM، موتوکو از Adobe و فیل گرین وود از Microsoft برگزار شد. از ایران نیز حمید سپیدنام در این کنفرانس سخنرانی کرد و با اشاره به تحریمهای صورت گرفته توسط شرکتهای بزرگ آمریکایی و مشکلات موجود، از عزم شرکتهای ایرانی برای استفاده از این ابزار در جهت افزایش فروش و ترافیک سایتها سخن گفت. ضمن اینکه بررسی مدل مستر تیستر(آقای خوشخوراک) نیز مورد بررسی قرار گرفت که با استقبال حضار و سخنرانان کنفرانس همراه شد. در ابتدا رئیس جمهور این کشور با سخنرانان این کنفرانس دیدار و گفتگو کرد. پس از آن وی با اشاره به اهمیت بازاریابی اینترنتی در رونق اقتصادی و کارآفرینی کشورها، این نوع بازاریابی را به عنوان مهمترین اصل در صنعت بازاریابی و تبلیغات در سالهای اخیر معرفی کرد. ایشان همچنین اهمیت این موضوع را تنها مرتبط به شرکتهای خصوصی ندانست و از مسئولین آیسلند خواست که به این موضوع با جدیت خاصی بپردازند. پس از رییس جمهور، کریستین هاکسون برگزار کننده این کنفرانس و مدیرعامل شرکت Nordic emarketing به معرفی سخنرانان پرداخت. لازم به ذکر است کریستین هاکسون یکی از سخنرانان حاضر در کنفرانس بازاریابی اینترنتی ایران بود که به همت شرکتهای کاسپید و بیزنس گلدن وی در 13 و 14 بهمن ماه در سالن همایشهای صدا و سیما با حضور 700 نفر از فعالین این حوزه برگزار گردید. سخنران اول Eli Pariser بود که نویسنده کتاب Filter Bubble بود. او با اشاره به خطرهای موجود در فضای اینترنت با توجه به استفاده از سایتهای سوشیال و موتورهای جستجو، این موضوع را خطری بزرگ برای افراد، شرکتها و حتی دموکراسی دانست. پس از آن بیل هانت از IBM در ارتباط با تکنولوژی جدید گوگل Google Instant و بینگ Bing’s Intent Based Result صحبت کرد و آنها را عاملی برای ایجاد استراتژی جدید آنالیز کلمات کلیدی دانست. سخنران بعدی بن چپمن از رادیو 1 بی بی سی بود که از نحوه ترکیب وب و رادیو صحبت کرد. او با اشاره به اهمیت وب حتی آنرا برای رادیو به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار نام برد. Paul Madden هم روشهای هوشمندانه ایجاد تویترBot را نشان داد و از نحوه ایجاد درآمد از آن در سوشیال وب سایتها سخن گفت. حمید سپیدنام نیز با اشاره به پروژه مستر تیستر، استراتژیهای موجود در این پروژه را برای حضار توضیح داد. روشهای جذب مخاطب در رسانه های اجتماعی، افزایش ترافیک وب سایت و همچنین استفاده از ویدیو و ... را در پروژه مستر مورد بررسی قرار داد و از نحوه پرسنال برندینگ آن در کنار اصل صداقتی که همواره مردم به دنبال آن هستند سخن گفت. Matt Neal از درک واقعی از سوشیال مدیا و موتورهای جستجو در فضای B2B، ماسیمو بورجیو دیگر سخنران حاضر در کنفرانس بازاریابی اینترنتی ایران از قوانین موجود در سایتهای سوشیال و لودویک حوق رون از نروژ از دومین های جدید با پسوند های شرکتهای بزرگ همچون .microsoft و یا .facebook خبر داد. به گفته وی آمدن اینگونه دومین ها برای برندهای بزرگ فرصتی ایده آل در فضای وب مارکتینگ خواهد بود. اما چارلز دود مدیر مارکتینگ Facebook که سابقه حضور در شرکتهای بزرگی همچون IBM و Cardform و ... را دارد در ارتباط با حداکثر استفاده از فیس بوک سخن گفت. پس از او فیل گرین وود از مایکروسافت، موتوکو از ادوب، سپیتا انصاری دیگر ایرانی حاضر در این کنفرانس باربارا کویل و ... حضور داشتند.

منبع: کاسپید

ادامه نوشته

قوانین زیبای زندگی


قانون یكم : به شما جسمی داده می‌شود . چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید ، باید بدانید كه در طول زندگی در دنیای خاكی با شماست.

قانون دوم : در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی كرده‌اید كه " زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید . چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید ، پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی كنید.

قانون سوم : اشتباه وجود ندارد ، تنها درس است . رشد فرآیند آزمایش است ، یك سلسله دادرسی ، خطا و پیروزی‌های گهگاهی ، آزمایش‌های ناكام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند.

قانون چهارم : درس آنقدر تكرار می‌شود تا آموخته شود . درس‌ها در اشكال مختلف آنقدر تكرار می‌شوند ، تا آنها را بیاموزید . وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع كنید ، بنابراين بهتر است زودتر درس‌هايتان را بياموزيد.

قانون پنجم: آموختن پایان ندارد . هیچ بخشی از زندگی نیست كه در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید.

قانون ششم : قضاوت نكنيد ، غيبت نكنيد ، ادعا نكنيد ،سرزنش نكنيد ،تحقير و مسخره نكنيد ، وگرنه سرتون مياد . خداوند شما را در همان شرايط قرار مي‌دهد تا ببيند شما چكار مي‌كنيد.

قانون هفتم : دیگران فقط آینه شما هستند . نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید ، مگر آنكه منعكس كننده چیزی باشد كه درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.

قانون هشتم : انتخاب چگونه زندگی كردن با شماست . همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید ، این كه با آنها چه می‌كنید ، بستگی به خودتان دارد.

قانون نهم : جواب‌هایتان در وجود خودتان است . تنها كاری كه باید بكنید این است كه نگاه كنید ، گوش بدهید و اعتماد كنید.


قانون دهم : خيرخواهِ همه باشيد تا به شما نيز خير برسد.

منبع: وبلاگ آب و آئینه

تشکیل شورای عالی و مرکز  ملّی فضای مجازی کشور

تشکیل شورای عالی فضای مجازی باحکم رهبری
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۴
 رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند.

رهبر انقلاب آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن، و بهره گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

 

اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی کشور

 

ادامه نوشته

روز جهانی‌ زن  مبارک باد

 اي نهـــــــــال آرزو، خـــــوش ‌زي کـــــه بار آورده‌اي

غنچــــــه بي‌باد صبا، گــــــل بي ‌بهــــــــار آورده‌اي

باغبــــــانان تــــــو را امسال، سال خــــــرمي ‌ست

... زين همــــايون ميوه، کز هــــــــر شاخسار آورده‌اي

شـــاخ و برگت نيکنـــامي، بيخ و بارت سعي و علم

اين هنـــــــر‌ها، جملـــــــه از آمــــــــــوزگار آورده‌اي

خــــرم آن کـــــاو وقت حاصل ارمغاني از تـــــو بــرد

برگ دولت، زاد هستي تــــــــوش کــــــــار آورده‌اي

ادامه نوشته

نردبان موفقیت

چاپلوسان شاه عباس

نقل است؛ "شاه عباس صفوی" رجال کشور را به ضیافت شاهانه میهمان کرد، دستور داد تا در سر قلیان­ها بجای تنباکو، از سرگین اسب استفاده نمایند. میهمان­ها مشغول کشیدن قلیان شدند! و دود و بوی پهنِ اسب فضا را پر کرد، اما رجال - از بیم ناراحتی‌ شاه - پشت سر هم بر نی قلیان پُک عمیق زده و با احساس رضایت دودش را هوا می دادند! گویی در عمرشان، تنباکویی به آن خوبی‌ نکشیده اند!

شاه رو به آنها کرده و گفت: «سر قلیان­ها با بهترین تنباکو پر شده اند، آن را حاکم همدان برایمان فرستاده است »

همه از تنباکو و عطر آن تعریف کرده و گفتند:« براستی تنباکویی بهتر از این نمی‌توان یافت»

شاه به رئیس نگهبانان دربار - که پک‌های بسیار عمیقی به قلیان می­زد- گفت: « تنباکویش چطور است؟ »

رئیس نگهبانان گفت:«به سر اعلیحضرت قسم، پنجاه سال است که قلیان می‌کشم، اما تنباکویی به این عطر و مزه ندیده­ام!»

شاه با تحقیر به آنها نگاهی‌ کرد و گفت: « مرده شوی تان ببرد که بخاطر حفظ  پست و مقام، حاضرید بجای تنباکو، پِهِن اسب بکشید و بَه‌‌‌ بَه‌‌‌‌‌‌ و چَه چَه کنید....

 ای کاش برخی صاحب منصبان امروز ما هم می فهمیدند و قدری پهن بار متملقین و چاپلوسان می­کردند، تا بدانند که همه این دست بوسی و پابوسی و نقل کرامات و معجزات برای پست و مقام است و لا غیر.

یک روز دیگر ...

فیلم یک روز دیگر تازه ترین ساخته حسن فتحی فیلمساز برجسته کشورمان است. یک روز دیگر را در یک شب دیگر دیدم. سینما صحرا. در این چند ساله گذشته کمتر فیلم خوب دیده ام. اما این یکی احسنت داشت.

حدیث انسان سرگشته. داستان یک اتفاق ساده از نوع زندگی. نیکی و پلیدی.تصویری از زندگی. اشک ها و لبخندها. حادثه در حادثه از نوع زندگی. نیکی و لبخند. پلیدی و جزا. در همین دنیا.

و سر آخر تولدی از نوع زندگی. در یک روز دیگر...

ادامه نوشته

نشانه های قرآنی

 **وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.

اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، *کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان* است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.

ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده. نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است.