استارت آپ کارت خرید
1- استارتآپ به شما اجازه میدهد در یک صفحه به همه 9 بخش کاری شرکت خود نگاهی بیندازید. بوم استارتاپ شامل خانه هایی است که به بیان داستان مدل کسب و کار شما کمک می کند. در عین حال بوم استارتاپ یک سند تنها نیست بلکه یک ابزار ارتباطی بصری نیز است.در حوزه های نه گانه بشرح زیر سوالات بسیاری را مورد توجه قرار می دهد. در یک اقدام گروهی و به شیوه طوفان فکری سعی می کنیم برای تمام این حوزه ها سوالات مان را مطرح کنیم. سندی که در این مرحله تولید می شود موقعيت كنوني ، نيازها ، انتظارات را شرح میدهد و باعث درک داستان مدل تجاری شما می شود.
2- در گام بعدی تلاش می شود برای پرسش های طرح شده راهکارهای رفع موانع، برنامه ریزی و مدیریت ارائه شود.
این راهکارها حاوی شیوه ها، دستورالعمل ها و طرح كسبوكار شامل برنامههاي كاربردي است، مانند برنامة تبلیغات، برنامه وفاداری مشتریان، برنامة عملياتي و فرآیندی، برنامة مشارکت، برنامة بازاريابي، و ساختار سازماني شرکت و امثالهم.
خواهشمند است در این مرحله دوستان مدل را بررسی و سوالات خود را برای حوزه های مختلف مطرح کنند. دوستان را توجه میدهم سوالات را با ملاحظه کاری طرح نکنید! سوالات را با بیرحمی تمام مطرح کنید.
🌸
3- معرفی 9 بخش کاری شرکت با مدل استارتآپ
- ارزش های مورد نظر
- شرکا و همکاران کلیدی
- فعالیت های کلیدی
- ارتباط با مشتری
- حوزه مشتری
- کانال های تبلیغاتی
- منابع کلیدی
- ساختار هزینه ها
- جریان های درآمدی
یادآوری چند نکته:
1- برای این کار مجموعهای از جلسات در کارگروهها برگزار و مستندات و منابع مفید و مرتبط بررسی میشوند.
2- مدل استارت آپ برای برنامه ریزی کوتاه مدت توصیه شده است و این مدل بایستی بتواند اهداف و برنامه ریزی کوتاه مدت ما را تبیین کند. (حداکثر 6 تا 8 ماه آینده) استارت آپ ها برای رشد با سرعت بالا و مبتنی بر فناوری طراحی می شوند. لذا یک استارت آپ کوچک بسرعت میتواند به بازارهای بزرگ دست پیدا کند.
3- این مدل برنامه ریزی استراتژیک نیست. در مدل برنامه ریزی استراتژیک برای هدف گذاری های معین در طول زمان(مثلا سالیانه و بیشتر) برپایه SWOT برنامه ریزی استراتژیک برای بنگاه تدوین می شود.
از شما دوستان ممنون خواهم بود که تجربیات خودتان را در میان گذارید.
09123935377
saeed45_rezaeian@