v   نحوه تحریر محتوای وب سایت

نوشتن محتوا برای وب سایت متفاوت با سایر رسانه­ها است. مردم با محتوای وب سایت به صورتی که مجله و روزنامه می خوانند برخورد نمی­کنند. اگر شما محتوای وب سایت خود را خوب تهیه نکنید، خیلی از خوانندگان خود را از دست خواهید داد. بسیاری از قوانین املاء و نگارش در مورد نگارش محتوای وب نیز مصداق دارند، اما در فضای وب اصول دیگری هم وجود دارند تا یک محتوای خوب به دست آید:

-         برای اینکه محتوای شما خسته کننده نباشند، سعی کنید در میان محتوا از لینک به دیگر صفحات وب نیز استفاده کنید. این لینک­ها باعث می شوند مخاطبان با علاقه بیشتری مطالب را دنبال کنند.

-         سعی کنید محتوای خود را شخصا تهیه کنید و از تولید محتوای خودکار کمتر استفاده کنید.

-         شما برای کنترل و هدایت خوانندگان می­بایست در مکان­های اطراف وب سایت هم محتوای خوب و جذاب قرار دهید. همچنین شما می توانید با قرار دادن کنترلرهای مناسب در وب سایت خوانندگان را به صفحات قبلی و بعدی به راحتی هدایت کنید.

-         همانگونه که اشاره شد سعی کنید محتوای وب سایت شما فاقد غلط املایی و دارای نگارش درست باشد، همچنین محتوا باید به گونه ای نوشته شوند که برای مخاطبان جذاب باشند. در غیر اینصورت کمتر کسی توجه جدی به مطالب سایت خواهد داشت.

 

v    بهینه سازی محتوای سایت

یافتن اطلاعات آنلاین با استفاده از موتورهای جستجو، بخشی از زندگی هر روزۀ همه ما شده است. اخذ رتبه های بالا در موتورهای جستجوی اصلی همواره یکی از آرزوهای صاحبان وب سایت ها و هنوز یکی از ابزارهای بازاریابی آنلاین است.

۱- تولید محتوای تازه بصورت هدفمند

 کلمات و عباراتی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند ولی رقابت کمی در صفحه اول جستجوگر برای آنها وجود دارد و یا نتایج صفحه اول بطور مرتب تغییر میکنند را شناسایی کرده و یک محتوای تازه و مفید متناسب با آن تهیه کنید. اگر در تلاش اول و با گذشت دو تا سه روز از ایندکس صفحه توسط جستجوگر خود را در نتایج صفحه اول مشاهده نکردید همین کار را با عبارتی طولانی تر و ساده تر امتحان کنید. با آزمون و خطا بخوبی با  نحوه استفاده از این روش آشنا خواهید شد. گاهی اوقات عبارتی که جستجوگر بعنوان کلمه کلیدی محتوای تازه سایت انتخاب میکند با چیزی که در نظر شماست متفاوت است و فکر میکنید که جایگاه مناسبی بدست نیاورده اید. قبل از نتیجه گیری ترکیبات مختلف و عبارات پرکاربرد متن خود را مورد بررسی قرار دهید زیرا ممکن است با لینک همان صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول جستجوگر رسیده باشید.

 

۲- محتوای تازه برای مطلب قدیمی

 همه ما تجربه این موضوع را داشته ایم که صفحه مشخصی از سایت در یک یا دو کلمه کلیدی رتبه بسیار مناسبی مانند نتیجه اول یا دوم  جستجوگر گوگل را داشته و بعد از گذشت مدتی جایگاه خود را از دست داده است. در این موارد استفاده از محتوای تازه و بروزرسانی آن صفحه میتواند تاثیر بسزایی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی را داشته باشد. برای اینکار کافی است تا در حد یک پاراگراف توضیحات تکمیلی به متن خود اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که محتوای تازه شما مربوط به موضوع صفحه بوده و شامل کلمه کلیدی مورد نظر نیز باشد. در برخی موارد مشاهده شده است که قرار گرفتن نظرات جدید در پایین یک صفحه میتواند از نظر جستجوگر به معنی محتوای تازه یا بروزرسانی مطلب شناخته شود ولی استفاده ابزاری از آن و ارسال نظرات هرز توسط خود صاحب سایت ممکن است موجب کاهش رتبه آن نیز گردد.

پس از مدتی ممکن است امکان بروزرسانی یا افزودن محتوای جدید به یک صفحه وجود نداشته باشد، در این شرایط میتوانید مطلب جدیدی در همین موضوع نوشته و صفحه قبلی را به آن مرتبط کنید. در نظر داشته

باشید که این کار معمولا برای سایت هایی که در زمینه دانلود فعال هستند و نسخه های جدیدی از نرم افزارهای قبلی را معرفی میکنند بسیار مناسب است.

 

۳- محتوای تازه و مستمر

 اگر شما عبارتی را میشناسید که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشان میدهد و برای زمینه کاری شما با اهمیت است، میتوانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود ایجاد کرده و بصورت مستمر اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بروزرسانی کنید. بعنوان مثال برای یک سایت آموزش زبان انگلیسی ایجاد یک صفحه با نام “اصطلاحات انگلیسی” و افزودن مطالب مستمر به آن میتواند بسیار موثر باشد. در واقع این روش تنها دلیل موفقیت بسیاری از وبگاه ها می باشد.

 نکته ای که باید در نظر داشته باشید آن است که محتوای تازه به معنی تغییر محتوای قبلی سایت و انتشار دوباره آن نیست. ممکن است شما به این فکر بیافتید که یک مطلب را به چندین بیان مختلف نوشته و هربار بعنوان محتوای تازه در سایت خود انتشار دهید! جدا از تمام مسائل و نکات مربوط به سئو و محتوای تکراری این  روش میتواند موجب نارضایتی بازدیدکنندگان سایت و کاربران شما شود. بسیاری از وبمستران تلاش زیادی برای جذب بازدیدکننده از طریق گوگل انجام میدهند ولی کوچکترین توجهی به حفظ آنها و تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی و وفادار انجام نمیدهند.

                   این مطلب ادامه دارد....