چند راهکار ساده برای خدمات دهی بهینه به افراد حاضر در محیط کار و خارج از محیط کار

در جهان اقتصادی روز یکی از مهمترین چالشهای موجود بین رقبای کار سرویس دهی عالی به مشتریان است .

ارتباطات شما با مشتریانتان حقیقتا تنها ابزاری است که برای رشد تجارت و دستیابی به سود دهی در مقابل رقبای خود می بایست آن را به هر شکل که هست بپذیرید و در مقابل تمام سختی های آن تاب بیاورید .

اما یک واقیت دردناک در کار هم وجود دارد به این شکل که در هر صورت امکان آن وجود دارد که 75٪ از مشتریان شما با رقبای شما کار کنند.بدون توجه به قیمت پائین شما و یا اینکه چه قدر سرویس دهی شما مورد نیاز است برخی از مشتریان از جای دیگری غیر از شما خدمات دریافت می کنند حتی ممکن است پول بیشتری هم بپردازند فقط به این دلیل که احتمالا با آنها بهتر رفتار می شود .

برای بهتر شدن وضعیت شرکت خودتان در بازار یکی از روشها آن است که خود با کارمندانتان آنگونه رفتار کنید که با مشتریانتان رفتار می کنید .

وقتی که روسا با کارمندان خود خوب رفتار می کنند آنها هم بیشتر تمایل خواهند داشت تا همان شیوه رفتاری را به مشتریان منتقل کنند و در ضمن از اینکه در این محیط کارو برای شما کار می کنند هم احساس خوشحالی خواهند کرد.

روسای زرنگ و دانا متوجه این نکته هستند وجود کیفیت متناسب در برقرای ارتباط با کارکنانشان باعث ایجاد کیفیت مناسب در تجاربی خواهد بود که آنها در ارتباط با مشتریانشان خواهند داشت .

وقتی کارمند راضی باشد خلاقانه تر و با انرژی بیشتر در محل کار خود کار خواهد کرد و همین امر باعث می شود تاسرویس دهی بهتری را به مشتریان آن ارگان اهدا کند چون در این صورت خود را جزئی از شرکت می داند و از عبارت "مشتریانمان " استفاده می کند به جای این که صرفا بگوید " مشتری شرکت".

اگر ارتباط روسای کار با کارمندان تقویت شود در بلند مدت باعث تقویت ارتباط آنها با مشتریان می گردد .در اینجا به چند راهکار ساده اشاره کردیم که در راستای پیشبرد سرویس دهی به مشتریان خود می بایست آن را در نظر داشته باشید .

این دستور ها را می توان برای ارتباط با مشتریان خارج از محیط کار و هم برای کار با کارمندان داخل شرکت به کار بست .

گام اول: اولین برخورد یا ملاقات را خیلی تاثیر گذار صورت دهید .

تاثیر اولین برخورد تا آخر کار باقی می ماند .نحوه جذب مشتری،‌حفظ و کیفیت رفتاری شما در اولین برخورد است که تا آخر کار به همان شکل در ذهن مشتری یاد آور سازمانی است که در آن کار می کنید چه این برخوردی حضوری باشد چه در یک مکالمه تلفنی صورت پذیرد .

صد در صد در اولین برخورد به خصوص طوری با مشتریان خود رفتار کنید که نشانگر ارزش دهی شما به کار آنها باشد .

بدون توجه به نوع کاری که انجام می دهید محل کار شما باید همیشه تمیز باشد و بتوان آن را به ما بقی نشان داد و چیدمان آن حاکی از حیطه تخصصی باشد که در آن مشغول به فعالییت هستید

این نکته سطح اعتماد به سازمان شما ، محصولی که ارائه می کنید و خدماتی که در رابطه با آن ارایه می دهید را از دیدگاه مشتری بالا می برد .

گام دوم: دیگاه واضحی از توقعات مشتریانتان داشته باشید

چون بازار کار مرتبا در حال تغییر است توقعات مشتریان هم در جهان تجارت مرتبا در حال تغییر است پس همه مراحل مورد نیاز لازمه را در راستای تامین این توقعات متغییر در نظر بگیرید .

یکی از راههای کلیدی برای راضی نگاه داشتن کارمندان آگاه نگاه داشتن آنها از این تغییرات احتمالی است .

مرتبا باید نگرش به سطح توقعات مشتریان مورد بررسی مجدد و باز بینی قرار گیرد این مسئله به کارمندن به میزان بسیاری کمک می کند تا در برخورد و ارتباط با مشتریان استرس نداشته باشند همین مسئله در عین حال به آنها کمک می کند تا برای بهتر انجام دادن کار خود بهتر تلاش کنند.اما برای تشویق آنها به تلاش بیشتر لازم است تا آنچه که باعث دستیابی آنها به این موفقییت می شود را برایشان شفاف سازی کنید .

یکی از عوامل حساس و کلیدی دیگری که در این رابطه می بایست مورد توجه قرار گیرد مسئولیت پذیری مداوم توسط کارکنان در خدمات رسانی به مشتریان است که می بایست در تمام مدت به شکل یکسان حفظ و دنبال شود .هیچ چیز برای یک کارمند بدتر از آن نیست که روز اول هفته بخاطر کاری که می بایست هفته پیش انجام دهد مورد سرزنش و توبیخ قرار گیرد .

گام سوم:قدر شناس باشید

وقتی گار گزاران به اندازه کافی قدر دان زحمات کارمندان خوب خود نمی باشند بسیاری از آنها بدنبال محل دیگری برای کار خواهند بود .یکی از مهمترین عوامل تسریع رشد در حیطه تجارت درک کامل از شرایط اجرائی است .

فقط یک تشکر ساده کافی است تا از فشار نادیده انگاشتن کارمند توسط مدیر کاسته شود .همان طور که از کارمندانتان توقع دارید در مقابل مشتریان قدر شناس انتخاب شرکت شما به عنوان کار گزار باشند آنها هم از شما توقع قدر شناسی برای زحماتشان را دارند.

اگر کمی وقت صرف قدر شناسی از کارمند خود کنید او را به تحویل به موقع کار ، کوشش و تلاش بیشترو یاهر کار لازم دیگر در محیط کارتشویق خواهید کرد خرجی هم ندارد که به کارمندان خود نشان دهید چقدر برای شما ارزش دارند .

آنها هم در مقابل فراموش نخواهند کرد که می بایست با ارباب رجوع به همین شکل رفتار کنند.

در جهان تجارت امروز حفظ مشتری کار چالش برانگیزی است . اما برای تقویت ارتباطات کارکنان و توسعه مهارتهای آنها در سرویس دهی به مشتریان راههایی هم وجود دارد .

به این قانون طلائی در سرویس دهی به مشتریان توجه کنید.

" اگر می خواهید مشتریانتان را حفظ کنید کارمندانتان را با رفتار های بد خود ناراحت نکنید ".