• بر روی قفل (Padlock) کلیک کنید تا بتوانید ادعای فروشنده در مورد هویتش را ببینید و بررسی کنید که آیا شناسه امنیتی آنها در آدرس درست و واقعی ثبت شده است یا خیر.
• اطلاعاتی که توسط قفل (Padlock) روی صفحه ظاهر می شود، نباید شما را فریب دهد. برای صاحبان اصلی سایت کپی کردن تصویر یک قفل (Padlock) کار آسانی است. شما باید به دنبال قفلی (Padlock) باشید که در پنجره اصلی خود مرورگر وجود دارد.
از دسیسه های کلاهبرداری بر حذر باشید.
• اگر شرایط (یک معامله) خیلی بیشتر از حد واقعی ،عالی به نظر برسد، احتمالاً حقه ای در کار است. در اینترنت به بررسی اطلاعات راجع به این شرکت بپردازدید و بررسی کنید که آیا شخصی قبلاً با این مشکل مواجه شده است.
• از طرح های کار در خانه که وعده می دهند به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و هیچ وقت هزینه ای نپردازید، اجتناب کنید.
• از شرکت های معتبر خرید کنید.
• به شدت از هر چیزی که در پیام های ناخواسته یا هرزنامه ها (Spam) ارائه و تبلیغ می شود، اجتناب و دوری کنید.
فروش آنلاین
اگر شما شرکتی دارید که بخش فروش آنلاین دارد،:
• مشتریان و عرضه کنندگان جدید را از طریق اطلاعات منتشر شده در مورد آنها (مانند شماره تلفن یا آدرس) شناسایی کنید.
• قبل از ارسال هر نوع کالایی به صورت نسیه، گزارشی از وضعیت اعتباری مشتریان خود تهیه کنید.
• شرکت های تجارت الکترونیک در قبال هر نوع کلاهبرداری از کارت های اعتباری مسئول هستند. (مگر آن که آنها از خدمات Verified by Visa(شرکت های تایید شده توسط Visa)یا MastercardSercurecode(کد امنیتی Mastercard)استفاده کنند. این سیستم ها از شرکت ها در برابر اتهامات کلاهبرداری، حمایت می کنند.)
• استفاده از سیستم های بررسی هویت و اعتبار آدرس (AVS) و شماره امنیتی کارت (CSC) می تواند به گونه ای موثر خطرات تقلب و کلاهبرداری در تجارت الکترونیک را کاهش دهد.
• تایید اعتبار مشتری پرداخت مبلغ پول را تضمین نمی کند و بنابراین شرکت ها باید تمامی بررسی ها برای تایید اعتبار مشتری و آدرس مشتری برای تحویل کالا را انجام دهند.