یکی از امکانات جالب توجه در جستجوگر گوگل، امکان استفاده ابزاری به نام Google Trends می باشد كه در سال 2006 راه‌اندازي شده است.  

با استفاده از این ابزار شما می توانید آمار نسبتا دقیقی از مقدار , زمان و مکان یک جستجو در موتور اصلی سایت گوگل بدست بیاورید در ابتدا فقط استفاده از زبان انگلیسی در این ابزار امکان پذیر بود ولی خوشبختانه در حال حاضر بسياري زبانهاي ديگر نيز فعال می باشد. با این قابلیت می توان فهمید چه کلمه ای در چه نقطه از دنیا در چه دوره زمانی چند بار جستجو شده است. امکان مقایسه تعداد جستجوی کلمات مختلف و مقایسه آنها با هم نیز در کشورهای مختلف ممکن شده است.

از دیگر امکانات جالب Google Trends ارائه لیست اخبار مهم مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده در نقاط تغییر و ترسيم  گرافیکی منحني تغييرات می باشد. لینک به صفحه اصلی Google Trends و سپس تايپ كنيد:http://www.google.com/trends  

لازم به ذکر می باشد در صفحه اصلی Google Trends به صورت پیش فرض آخرین 10 جستجوي گوگل که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، نمایش داده میشود ( البته به زبان انگلیسی ) و تنها بعد از اولین جستجوي شما محدوده های مربوط به انتخاب مکان و زمان ظاهر میگردد.

نمونه آمار جستجو برای لغت کتاب در تهران در سال گذشته:  

بوسیله این امکان گوگل به کاربر اين اجازه را مي دهد که از ترافيک جستجو در وب آگاهي پيدا کند و بداند که در آن روز ساير کاربران بيشتر مشغول جستجوي چه موضوعاتي هستند. براي مثال يک کاربر مي خواهد بداند که کداميک از ورزشهاي اسکي وهاکي روي يخ معروفيت بيشتري دارند. براي اين منظور هر دو کلمه اسکي وهاکي روي يخ را در بخش جستجو وارد نموده و نموداري براي وي نمايش داده مي شود که ترافيک جستجوي دو کلمه مورد نظر را نشان مي دهد.

همچنین سرويس Google Trends كه محبوب‌ترين واژه‌هاي مورد جست‌وجوي كاربران را نشان مي‌دهد براي نمايش ترافيك وب‌سايت‌ها نیز توسعه يافت و با نشان دادن واژه‌هاي پرجست‌وجو توسط كاربران غول موتور جست‌وجوي اينترنت، موضوعات مورد علاقه‌ي روز را نشان مي‌دهد، با ابزار تحليلي كه توسط Google Labs طراحي شده از اين پس اطلاعات شمار بازديدهاي برخي از وب‌سايت‌ها را نيز نمايش خواهد داد. گوگل با توسعه‌ي سرويس خود براي نشان دادن ترافيك وب‌سايت‌ها وارد رقابت مستقيم با سرويس‌هاي مشابهي مي‌شود كه از سوي Alexa و كام اسكار ارايه مي‌شوند.